<>Facebook logoIkon-TelefonSlice 1HF Logorip_downSlice 1Slice 1

Hjerteforeningen Skive

Aktiv dødshjælp og genetisk. Foredrag

Pressemeddelelse.      Aktiv dødshjælp og genetisk test i sundhedsvæsenet.

Se infoblad herunder.

Hjerteforeningen Skive inviterer til en temaaften om ovenstående aktuelle emner.
Til denne aften har Hjerteforeningen Skive været så heldig, at få Thomas Ploug, professor i Anvendt Etik v/Aalborg Universitetshospital, Ph.d., medlem af Etik Råd i perioden 2011 – 2016 samt formand for 3 arbejdsgrupper i Etisk Råd, til at komme og holde et foredrag omkring aktiv dødshjælp og genetisk test.
Foredraget fokuserer på to aktuelle temaer i Det Etiske Råds arbejde, nemlig aktiv dødshjælp og brugen af genetiske tests i sundhedsvæsenet.
Debatten om aktiv dødshjælp handler om, hvorvidt det bør være tilladt at få aktiv dødshjælp i sundhedsvæsenet.
Debatten om kortlægning af arveanlæg handler om, dels hvor langt man skal gå i kortlægningen af menneskets arveanlæg, dels hvornår og hvor meget information, man skal have om sine arveanlæg.
Foredraget vil forme sig som en rejse gennem de mange argumenter for og imod centrale synspunkter i debatten om disse emner.
Thomas Ploug vil desuden fortæller lidt om Det Etiske Råds arbejde mere generelt.
Hjerteforeningen Skive håber rigtig mange finder emnerne interessante og har lyst til at komme denne aften.
Hjerteforeningen er vært med kaffe/the og kage. Det er gratis at deltage.
Det foregår i Sundhedshuset Skive, festsalen, plan 6, mandag den 4. september 2017, kl. 19.00.

De bedste hilsner
Jette Bach